loading...
آشپزی,خانه داری,روبان دوزی,سفره آرایی,رژیم غذایی,تربیت فرزند,آرایش,مد
ashpazi بازدید : 430 پنجشنبه 15 آبان 1393 نظرات (0)

تخمه کدو

شکلات موجب ایجاد آکنه بر روی پوست نخواهد شد ولی کمبود روی موجب ایجاد این امر خواهد شد. تخمه‌های کدو اسنک‌های خوشمزه‌ای هستند و یکی از در دسترس‌تریت مواد غذایی هستند که سرشار از روی هستند.

url

ashpazi بازدید : 513 پنجشنبه 15 آبان 1393 نظرات (0)

محققان موسسه سرطان آمریکا فهرست مواد غذایی را که خواص ضد سرطانی دارند، اعلام کردند.
به گزارش ایرنا از رویترز، برخی از افراد متاسفانه از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به سرطان هستند ولی شیوه صحیح زندگی و تغذیه نقش مهمی در جلوگیری از بروز این عارضه دارد.
به گزارش سازمان بهداشت جهانی، سرطان یکی از مهمترین علل مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می شود؛ به گونه ای که طبق آمارگیری این سازمان بین المللی، ۷٫۶ میلیون مرگ و میر به دلیل سرطان در سال ۲۰۰۸ گزارش شده است که ۱۳ درصد از کل آمار مرگ و میر در آن سال است.
مهمترین عوامل افزایش سرطان و مرگ و میر ناشی از آن در دنیا، شیوه زندگی غلط، چاقی و سیگار است.
علاوه بر آن عدم فعالیت بدنی، استرس و عدم مصرف میوه و سبزیجات نیز افزایش این بیماری کشنده را دامن می زند.
در این میان، سرطان ریه بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است؛ از بین ۱۴ میلیون سرطان گزارش شده، ۱٫۸ مورد مربوط به ریه است که حدود ۱۳ درصد از کل برآورد می شود. آمار بعدی به ترتیب مربوط به سرطان های معده، کبد، روده بزرگ و سینه است.
آمار سرطان سینه و مرگ و میر ناشی از آن نیز تکان دهنده است. میزان این بیماری از سال ۲۰۰۸ تاکنون افزایش چشمگیری داشته است و شایعترین سرطان در ۱۴۰ کشور جهان محسوب می شود.
طبق پیش بینی سازمان جهان بهداشت، شمار مبتلایان به سرطان در سال ۲۰۲۵، به بیش از ۱۹ میلیون نفر خواهد رسید.
صرف نظر از اینکه سرطان به دلایل ژنتیکی یا شیوه نادرست زندگی رخ دهد، یک راه ساده برای پیشگیری از آن وجود دارد و آن چیزی جز مصرف مواد غذایی مفید نیست. محققان فهرستی از مواد غذایی موثر در پیشگیری از انواع سرطان ارایه کرده اند. مواد غذایی ضد سرطان عبارتند از :

ashpazi بازدید : 522 پنجشنبه 15 آبان 1393 نظرات (0)

در سن نوجوانی پوست بیشتر مستعد آکنه است بنابراین بهتر است برای مقابله با ناراحتی های پوستی از گیاهان طبیعی استفاده کنید تا پوست نرم و زیبایی داشته باشید

 برای رفع ناراحتی‌های پوستی می‌توان از گیاهانی که در این مطلب ذکر شده، استفاده کرد.

گزنه:

گیاهی که در سراسر دنیا کشت می‌شود. این گیاه که ماهی یک بار باید استفاده شود چربی اضافه صورت را می‌گیرد.

بابونه:

گیاهی ملایم و مفید برای مقابله با آکنه است. هفته ای یک بار ماسک بابونه را به صورت بمالید و پس از نیم ساعت، آن را بشویید.

همیشه بهار:

ماسک پودر این گل را به صورت و گردن بمالید تا پوست تان شاداب شود.

دم اسب:

گیاهی ضد پیری است که اگر ماسک آن هر ۲ هفته یک بار مصرف شود از افتادگی و پیری زودرس پیشگیری می‌کند.

استوخودوس:

روغن این گیاه در رفع آکنه بسیار موثر است. آن را به طور چرخشی به صورت و گردن ماساژ دهید تا علاوه بر پیشگیری از بروز جوش‌ها، لکه‌ها را نیز از بین ببرد.

آلوئه ورا:

ژل این گیاه مرطوب کننده پوست است که باید قبل از خواب به صورت مالیده و بعد ازمدتی شسته شود.

هاماملیس:

برای پوست‌های حساس مفید است و از بین برنده جای جوش است.

ashpazi بازدید : 403 پنجشنبه 15 آبان 1393 نظرات (0)

در بخش نخست این مطلب در مورد گوشه‌ی کوچکی از بلاهایی که نوشابه و در رأس آن کوکاکولا سر بدن می‌آورد صحبت کردیم. نه غرض‌ورزی در کار است و نه زیرآب زنی…

نوشابه

 دغدغه‌ی ما فقط و فقط سلامتی است و بس. سلامتی پدران و مادران و فرزندان این خاک و البته همه‌ی آن‌هایی که محبت کرده مطالب ما را می‌خوانند و لطف کرده آن را به گوش بقیه می‌رسانند. مطالبی که گفتیم و در این قسمت هم خواهیم گفت برگرفته از یک سایت معتبر فرانسوی است که روی مضرات نوشابه و اختصاصا برند کوکاکولا تمرکز کرده و فارغ از هر نوع حب و بغضی هر آنچه از دل پژوهش‌ها برآمده را گفته است. ما هم دلمان نیامد شما را از دانستن برخی وقایع بی‌نصیب بگذاریم. چون می‌دانیم در ایران نوشابه‌ها به خصوص در بین نوجوانان و جوانان طرفداران پر و پاقرص زیادی دارند.

در این قسمت وقایع دیگری را برملا می‌کنیم. تصمیم نهایی باشماست که بی‌رویه به مصرف این نوشیدنی مضر ادامه دهید و یا اینکه کلاهتان را قاضی کنید و تغییری در عادت‌های غذایی‌تان بدهید. لطفاً مثل همیشه با ما باشید.

نوشابه‌ها و در رأس آن کوکاکولا ادعایی دارند مبنی بر تولید نوشابه‌های لایت که ترکیباتشان بی‌ضرر نیست. کوکاکولای لایت حاوی آب گازدار، E150D ، E952 ،E951 ،E950 ،E338 ،E330 ،E211 و معطرکننده هاست. به طور خلاصه نگاهی به این ترکیبات می‌اندازیم:

آب گازدار: آبی جوشان است که باعث افزایش ترشحات گاستریک (گوارشی) شده و اسید ترشحات معده را بیشتر می‌کند در نتیجه باعث نفخ هم می‌شود.

E150D: نوعی رنگ خوراکی که همان کارامل است اما در ترکیب با سولفید آمونیوم.

E952: همان سیکلامات سدیم است. نوعی افزودنی شیمیایی و جایگزین قند. سیکلامات یک ترکیب شیمیایی است با طعمی ۲۰۰ برابر شیرین تر از قند که به عنوان شیرین‌کننده‌ی مصنوعی استفاده می‌شود. در سال ۱۹۶۹ سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) استفاده از سیکلامات سدیم را غیرقانونی اعلام کرد به خاطر اینکه باعث ابتلای موش‌های آزمایشگاهی به سرطان مثانه شده است. این ممنوعیت در سال ۱۹۷۵ در ژاپن، کره‌ی جنوبی و سنگاپور نیز اعمال شد؛ اما در سال ۱۹۷۹، سازمان جهانی سلامت بدون دلیل قانع‌کننده ای‌ مصرف سیکلامات را دوباره مجاز اعلام کرد که در حقیقت موجب شگفتی متخصصان شد.

ashpazi بازدید : 411 پنجشنبه 15 آبان 1393 نظرات (0)

نتایج پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهند که مصرف روزانه‌ی یک نوشیدنی تهیه شده از بروکلی باعث دفع دو ماده‌ی شیمیایی مضر از بدن می‌شود.

اخیراً نتایج یک پژوهش آمریکایی که در مجله‌ی Cancer Prevention Research به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که نوشیدن روزانه یک نوشیدنی تهیه شده از بروکلی باعث دفع آکرولئین و بنزن می‌شود. این دو ترکیب شیمیایی مضر در محیط زیست به وفور یافت می‌شود.

آکرولئین در گازهای خروجی از اگزوز ماشین‌ها، دود سیگار و روغن‌هایی که در دمای بالا حرارت داده می‌شوند وجود دارد. این ترکیب شیمیایی برای پوست و مخاط مضر است و می‌تواند سلامت ریه‌ها را نیز به خطر بیندازد. بنزن نیز هیدروکربنی است که به عنوان یک ترکیب سرطان‌زا معروف است.

 محققان دانشگاه جان هاپکینز تأثیر بروکلی را روی نزدیک به ۳۰۰ چینی ساکن یکی از آلوده‌ترین مناطق چین مورد بررسی قرار دادند.

 برخی از این افراد به مدت ۱۲ هفته یک نوشیدنی با پایه‌ی بروکلی غنی‌شده با گلوکورافانین و سولفورفان مصرف کردند. این دو ترکیب در سبزیجات وجود داشته و خواص ضدسرطانی دارند.

گروه دیگر روزانه یک نوشیدنی دیگر مصرف کردند.

محققان هر هفته ادرار شرکت‌کننده‌های هر دو گروه را مورد بررسی قرار دادند.

ashpazi بازدید : 492 پنجشنبه 15 آبان 1393 نظرات (0)

اسپیرولینا نوعی جلبک است که به کاهش وزن، پیشگیری از سرطان، کاهش کلسترول خون، مقابله با خستگی یا پیری کمک می‌کند. در این مطلب به خواص این جلبک، روش استفاده و موارد منع مصرف آن اشاره می‌کنیم. لطفاً ما را همراهی کنید.

اسپرولینا

اسپیرولینا: معدن طلای غذایی

اسپیرولینا یک جلبک سبز تیره رنگ است با میزان زیادی ویتامین، مواد معدنی و غیره؛ به طوری که به معدن طلای غذایی شهرت دارد. آزتک‌ها از همان اوایل قرن بیستم از این جلبک استفاده می‌کردند و سپس از سال ۱۹۷۰ آوازه‌ی آن به بیشتر کشورهای دنیا رسید. در سال ۱۹۷۹ نخستین شرکت‌های تولیدکننده‌ی محصولات غذایی پای این جلبک را به آمریکا باز کردند. امروزه ایالات‌متحده‌ی آمریکا، چین، تایلند، ویتنام، هند، مکزیک و شیلی جزو بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های این جلبک هستند.

بزرگ‌ترین کشورهای مصرف‌کننده‌ی آن نیز ژاپن، روسیه، هند و آفریقا به خصوص کشورهای قحطی‌زده هستند. خوشبختانه کشت این محصول در ایران نیز شروع شده است و محصولات آن به صورت قرص در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد.

 اسپیرولینا برای داشتن تناسب اندام

ashpazi بازدید : 497 پنجشنبه 15 آبان 1393 نظرات (0)

برای تهیه یک کیلو زعفران حدود ۱۰۰ هزار گل نیاز است که موجب شده زعفران از جمله گران‌ترین ماده‌ها در طول تاریخ باشد.

 

گیاه زعفران، گیاهی از خانواده زنبقیان است که از زمان قدیم بین ملل مختلف شناخته‌شده بوده و مصارف خوراکی و دارویی داشته است. گل‌های زیبا و بنفش آن در فصل پاییز،‌ صبح‌ها پیش از طلوع به وسیله دست، برداشت و سپس کلاله قرمز رنگ آن جداشده و خشک می‌شود. امروزه ایران بزرگ‌ترین کشور تولیدکننده زعفران در دنیاست که بیشتر آن در خراسان کشت می‌شود.

 زعفران از نظر طب سنتی دارای طبیعتی گرم و خشک است و دارای خواصی مانند مفرح قوا، مقوی حواس، قابض، بازکننده گرفتگی‌های (سده)، دماغ (سر)، جگر (کبد) و کم کننده اشتها و مقوی معده است. همچنین در صورتی که زعفران با عسل مصرف شود دافع سنگ کلیه خواهد بود. زعفران را می‌توان به روش‌های مختلفی از جمله استشمام برای رفع سردرد شدید و بی‌خوابی مصرف کرد.

 تقلب‌های زعفرانی

قیمت بالای زعفران موجب شده که این ماده در معرض تقلب‌های زیادی قرار گیرد. عمده‌ترین موارد تقلب زعفران در ادامه آمده است:

* رنگ کردن، سنگین نمودن، مخلوط کردن با کلاله ذرت و افزودن روغن از جمله شایع‌ترین روش‌های تولید تقلبی زعفران است. یکی از راه‌های تقلب در زعفران این است که کلاله‌های آن را با نوعی چربی، شکر، نمک یا عسل آغشته می‌کنند و وزن آن را افزایش می‌دهند.

ashpazi بازدید : 444 پنجشنبه 15 آبان 1393 نظرات (0)

تخمه هندوانه سرشار از نیاسین می‌باشد که باعث قدرت ارتجاعی مناسب در پوست، سفت شدن پوست، محو خط و چین چروک‌ها، از بین بردن لکه‌های سیاه، رفع خارش و زرد شدگی پوست می‌شود.

تخمه هندوانه

بسیاری از افراد هندوانه را مصرف می‌کنند ولی دانه‌های آن را دور می‌ریزند. در بسیاری از کشورهای آسیایی تخمه‌های هندوانه جمع‌آوری می‌شوند، طی فرآیندهای مخصوص خشک می‌گردند و سپس آن‌ها را به صورت بو داده در بازارها عرضه می‌کنند. این تخمه‌ها یکی از میان وعده‌های معمول مردم مصر است و در تهیه نان‌ها، سوپ‌ها و بسیاری از غذاها کاربرد دارد. در بسیاری از کشورهای آفریقایی نیز روغن این دانه‌ها استخراج می‌شود و در ترکیب بسیاری از محصولات آرایشی و پوستی به کار می‌رود.

 تخمه هندوانه بسیار پرکالری است

تخمه هندوانه سرشار از اسیدهای چرب، پروتئین‌ها، اسیدهای آمینه ضروری چون لیزین و تریپتوفان؛ ویتامین‌های تیامین، نیاسین، فولات و B6؛ و مواد معدنی چون منیزیم، منگنز، فسفر، روی، آهن، پتاسیم و مس است.۱۰۰ گرم از تخمه هندوانه ۶۰۰ کالری انرژی دارد که معادل با ۱۰ برش از نان می‌باشد. چربی موجود در این دانه‌ها، ۴۰۰ کالری از کل انرژی این دانه‌ها را تامین می‌کند. در حقیقت چربی موجود در ۱۰۰ گرم تخمه هندوانه ۸۰ درصد از نیاز روزانه به چربی را برآورده می‌سازد. همچنین تخمه هندوانه سرشار از فیبر می‌باشد که برای حرکت و هضم صحیح در دستگاه گوارش لازم است.

 تخمه هندوانه سرشار از اسیدآمینه‌های ضروری

از بین تمام اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن بعضی از اسیدهای آمینه به عنوان اسیدآمینه‌های ضروری شناخته می‌شوند که بدن نمی‌تواند آن‌ها را تولید کند و نیاز است تا از طریق مواد غذایی مختلف تامین گردند. از جمله این اسیدهای آمینه تریپتوفان و لیزین است و تخمه هندوانه سرشار از آرژنین، لیزین، تریپتوفان و گلوتامیک اسید می‌باشد.

ashpazi بازدید : 489 پنجشنبه 15 آبان 1393 نظرات (0)

اگر در باغچه‌ی منزلتان رزماری دارید خوشا به حالتان چون گنجینه‌ای‌ از خواص در اختیارتان هست. برگ‌ها، گل‌ها و روغن گیاهی آن جزو بهترین درمان‌های طبیعی محسوب می‌شوند که سلامتی را ارتقا می‌دهند. در واقع از این گیاه می‌توان برای درمان نفخ، درد مفاصل، سرماخوردگی، کبد اشباع‌شده و غیره استفاده کرد.

در این مطلب به شما خواهیم گفت چگونه می‌شود از خواص درمانی این گیاه معطر و مفید استفاده کرد. لطفاً با ما همراه باشید.

 رزماری: خداحافظ خستگی

رزماری به دلیل دارا بودن ترکیبات فوق‌العاده‌ای مانند فلاوونوئیدها و غیره باعث تحریک بدن و افزایش انرژی آن می‌شود. برای همین هم اگر احساس خستگی و کسالت رهایتان نمی‌کند می‌توانید به این گیاه پرخاصیت اعتماد کنید.

ashpazi بازدید : 672 پنجشنبه 15 آبان 1393 نظرات (0)

این کلوچه رژیمی را برای پذیرایی عیدتان درست کنید.

مواد لازم:

 عسل نصف پیمانه
کره نرم  یک قاشق غذاخوری
شکر  یک چهارم پیمانه
روغن کانولا یک چهارم پیمانه
تخم مرغ یک عدد
سفیده تخم مرغ یک عدد
هویج رنده شده ۳پیمانه
آرد ۲پیمانه
آرد گندم نصف پیمانه
بکینگ پودر نصف قاشق مرباخوری
جوش شیرین کمتراز نصف قاشق مرباخوری
پودر دارچین نصف قاشق مرباخوری
پودر زنجبیل نصف قاشق مرباخوری
پودر جوز هندی کمی
گردوی خرد شده سه چهارم پیمانه
پنیر خامه ای ۵۶گرم
پودر قند نصف پیمانه
ashpazi بازدید : 616 پنجشنبه 15 آبان 1393 نظرات (0)

مواد لازم برای 12 نفر :

 مرغ بدون استخوان و بدون پوست  900 گرم
 پودر سیر  ۱/۴ قاشق چای خوری
  پیاز  یک عدد
 پودر سوخاری  60 گرم
  آب  ۴-۶ قاشق چای خوری
نمک و فلفل به میزان دلخواه
ashpaz بازدید : 538 شنبه 03 آبان 1393 نظرات (0)
اگر در لیست مواد غذایی که برای رفع علائم حساسیت فصلی مفید است، نگاهی بیندازید هر سه ماده کلم بروکلی، سویا و هویج را در آن می‌بینید. کلم بروکلی حاوی ویتامین C و بیوفلاونوئید است سویا هم امگا3 دارد، از بتاکاروتن هویج هم نمی‌شود گذشت. همه این مواد کافی است برای این‌که این خورش را به یک غذای ضد حساسیت و البته کم‌کالری تبدیل کند.
مواد لازم برای 4  نفر :
کلم بروکلی : 400 گرم 
سویا : 2 پیمانه 
پیاز بزرگ : 1 عدد 
سیر : 4 حبه 
هویج بزرگ : یک عدد 
رب گوجه‌ فرنگی : 2 قاشق سوپ خوری
روغن : به میزان لازم
نمک، فلفل و زرد چوبه : مقداری
پیاز را پوست کنده، شسته و خلالی یا نگینی خرد کنید. هویج را هم پوست کنده، بشویید و به شکل دلخواه برش بزنید.
در تابه‌ای روغن ریخته، روی حرارت بگذارید. پس از داغ شدن روغن، پیازها را در روغن تفت دهید. سیرها را هم له کرده و همراه پیاز سرخ کنید.
مقداری زردچوبه و فلفل به تابه اضافه کرده و سویای آماده را داخل تابه ریخته و خوب با مواد دیگر مخلوط کنید.
بعد از کمی تفت دادن سویا، نوبت به اضافه کردن رب گوجه فرنگی و هویج خردشده است.
مدتی که از تفت دادن مواد گذشت مقداری آب به خورش اضافه کنید (تا حدی که روی مواد بیاید ) و اجازه دهید تا هویج بپزد.
حدود 10 دقیقه به آخر پخت مانده، کلم بروکلی خردشده را اضافه کرده و بعد از پخت خورش را سرو کنید. این غذا را، هم می‌شود با نان سرو کرد و هم با برنج.
فوت‌ و فن
1 - برای آماده‌سازی سویا آن را به مدت 20 دقیقه تا نیم‌ ساعت در مقداری آب و نمک خیس کنید و بعد از این مدت در آبکش ریخته و با فشردن در دست آب آن را به خوبی بگیرید. حالا سویا آماده استفاده در غذاست.
2 - برای خوش‌ رنگ شدن کلم بروکلی بهترین راه این است که در قابلمه‌ای مقداری آب و نمک ریخته، روی حرارت بگذارید. پس از جوش آمدن آب کلم بروکلی را در آن انداخته و بعد از مدتی آنها را بیرون آورده و سریع زیر آب سرد بگیرید. این شوک حرارتی باعث ثابت ماندن رنگ سبز کلم بروکلی می‌شود.
نکته :

مقدار سیر در این غذا به سلیقه شما بستگی دارد. اگر دوست ندارید، مقدار آن را کمتر یا حتی حذف کنید.

zeinab بازدید : 379 پنجشنبه 01 آبان 1393 نظرات (0)
اسفناج ها را همراه انار دون شده و قارچ و سیب ها مخلوط کرده و تکه های مکعبی پنیر فتا را روی سالاد بریزید .

 

مواد لازم :
اسفناج : 750 گرم
قارچ : 6 -7 عدد
سیب زرد یا گلابی : 2 عدد
پنیر فتا یا پنیر سفید صبحانه : 100 گرم
انار : 1 عدد
لیمو ترش : 1 عدد
سرکه بالزامیک : 3 ق غ
روغن زیتون : 9 ق غ
نمک و فلفل
خامه : 3 ق غ

نعنا خشک : 2 ق م

آشپزباشی بازدید : 463 دوشنبه 07 مهر 1393 نظرات (0)

همزمان با پختن کیک، توت‌های روی آن پف می‌کنند و آب توت‌ها روی کیک پخش می‌شود و شیرینی خوشایندی تولید می‌کنند.

کالری   : 141 در هر کیک

کاربها   : 25 گرم در هر کیک

 

مواد مغذی در هر وعده

* هر وعده             : 6 عدد کیک کوچک

* کالری                 : 141

* مجموع چربی‌ها   : 2 گرم

* چربی اشباع        : 1 گرم

* کلسترول            : 71 میلی گرم

* سدیم                : 86 میلی گرم

* کربوهیدرات         : 26 گرم

* فیبر                  : 3 گرم

* پروتئین              : 5 گرم

* میوه                 : 5 ( de )

* سایر هیدرو کربو هیدرات‌ها : 1.5 (de  )

کیک پودینگ توت برای افراد دیابتی


انواع کیک و بیسکوئیت و شکلات - کیک پودینگ توت برای افراد دیابتی

مواد جایگزین برای افراد دیابتی 

اسپری ضد چسبندگی

 

تخم مرغ

2

فنجان شکر

¼

قاشق چایخوری وانیل

1

نمک

کمی

فنجان شیر کم چرب

1

فنجان آرد سفید

½

قاشق چایخوری بیکینگ پودر

½

فنجان انواع توت‌های تازه ( مثل تمشک، قره قاط و/یا توت فرنگی)

3

 

1-     فر را از قبل روشن کرده و روی درجه حرارت 400 درجۀ فارنهایت تنظیم کنید. 6 قالب  کوچک 200 گرمی آماده کنید و کف آنها را اسپری ضد چسبندگی بپاشید. این قالبها را در سینی فر به ابعاد 15x  10 با ارتفاع 5 سانتی متر بچینید و کنار بگذارید. در یک کاسۀ متوسط، تخم مرغ‌ها، شکر، وانیل و نمک را با هم مخلوط کنید تا کف کند. شیر را کم کم به آن اضافه کنید و در آخر آرد و بیکینگ پودر را هم اضافه کنید و هم بزنید تا خمیری صاف و یکنواخت بدست آید.

2-     توتها را روی خمیری که در قالب ریخته‌اید تقسیم کنید و بچینید. کره را روی توتها بریزید (لازم نیست کره کل سطح توتها را بپوشاند). حال قالبها را در فر بگذارید و 20 دقیقه منتظر شوید تا رنگ آن قهوه‌ای طلایی شود. این کیک‌ها را گرم سرو کنید. اگر مایل بودید می‌توانید روی هر کیک کمی پودر شکر بپاشید. این میزان خمیر 6 عدد کیک کوچک به شما خواهد داد.
انواع کیک و بیسکوئیت و شکلات - سیمرغ

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 276
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 18
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 56
  • بازدید ماه : 39
  • بازدید سال : 932
  • بازدید کلی : 601,975
  • کدهای اختصاصی